با توجه به اینکه بازی بهعنوان یک سرگرمی صرف و تنها برای کودکان مطرح نیست و به شکل یک جریان فراگیر در سبک زندگی امروزی و در مناسبات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی ورود پیدا کرده است و همچنین مسئله ی محوری تربیت کودک در بستر دولت اسلامی و نقشی که بازی در این تربیت دارد؛ ضرورت تغییر نگاه به مقوله ی بازی احساس میشود. هدف از انجام این تحقیق بررسی فواید و نقش بازی در پرورش جسم و روح کودکان از دیدگاه قرآن و معصومین علیهمالسلام است. این تحقیق از نوع تحقیقات بنیادی نظری و روش اجرای آن توصیفی است. یافته های این تحقیق نشان میدهد که از منظر قرآن و سیره ی معصومین علیهمالسلام بازی به خودی خود حسن و قبح ذاتی ندارد و با رعایت شرایط آن برای تمامی سنین، می توان مدل و مصداق بازی سالم را ارائه نمود. بازی ازنظر جسمی، عقلانی، عاطفی و رفتاری تأثیر عمیقی بر کودک دارد و چنانچه با مصادیق برآمده از قرآن و سیره ی معصومین علیهمالسلام باشد موجب پرورش جسم و روح او می شود.
بهرامی باباحیدری, حسینعلی. (1402). فواید و نقش بازی در پرورش جسم و روح کودکان از دیدگاه قرآن و معصومین علیهمالسلام. فصلنامه انگاره های نو در تحقیقات آموزشی, 2(1), 1-16.
MLA
حسینعلی بهرامی باباحیدری. "فواید و نقش بازی در پرورش جسم و روح کودکان از دیدگاه قرآن و معصومین علیهمالسلام". فصلنامه انگاره های نو در تحقیقات آموزشی, 2, 1, 1402, 1-16.
HARVARD
بهرامی باباحیدری, حسینعلی. (1402). 'فواید و نقش بازی در پرورش جسم و روح کودکان از دیدگاه قرآن و معصومین علیهمالسلام', فصلنامه انگاره های نو در تحقیقات آموزشی, 2(1), pp. 1-16.
VANCOUVER
بهرامی باباحیدری, حسینعلی. فواید و نقش بازی در پرورش جسم و روح کودکان از دیدگاه قرآن و معصومین علیهمالسلام. فصلنامه انگاره های نو در تحقیقات آموزشی, 1402; 2(1): 1-16.